yoga

28 november 2015

Alweer twee weken onderweg....Inmiddels ben ik aardig gewend aan alles...Luid bellend en zigzaggend racen we met z'n drietjes tussen al t overige verkeer door. Na Agra werden de mensen vriendelijker....en zo veranderde I Fuck you ineens in Sweetheart Honey en Maria....Nou een Maria ben ik toch echt niet...Maar laat ze maar lekker in die waan...Bij hotels en eettentjes merk je ook een groot verschil...Mn moeder word af en toe compleet genegeerd...Mannen geven haar gewoon geen antwoord...Bij mij staan ze even raar te kijken...kijken om zich heen en geven dan toch maar antwoord...Wat is dit land anders zeg...Bij hotels moeten eerst de gegevens van de man ingevuld worden en daaronder moet hij de namen van zijn vrouw(en) neerzetten en een handtekening plaatsen...het levert dan ook heel wat moeilijke gezichten op als ik alles invul en mn handtekening zet...Ik word hier ook echt af en toe zo rebels van...Zeker na een hele dag fietsen waarbij je geduld steeds op de proef word gesteld...Ach ik moet wennen aan hun en zij aan mij...

De vrouwen hebben hier vaak geen spreekrecht...Eten de restjes op als iedereen klaar is en ongeveer 40% word mishandeld... En dan komt er plots ineens een blond grietje op een fiets langs waartegen je zegt kom hier en ze luistert niet eens naar je...En als je dan zegt kom hier nu zegt ze je recht aankijkend nog No Thank you ook...No thank you...Dat kennen ze hier duidelijk niet waardoor ze ineens een beetje zenuwachtig naar elkaar beginnen te giechelen....Zoals jullie stiekem al een beetje kunnen lezen ben ik begonnen met een heropvoedcursus voor mannen hier haha...Ze melden zich vrijwillig aan en het loopt echt als een trein...Ik zou er eigenlijk mijn werk van moeten maken..

Ik kan gelukkig ook steeds een klein beetje meer genieten hier...gelukkig zijn er ook nog zat lieve mensen ...Inmiddels fiets ik dan ook heel enthousiast terug zwaaiend de dorpjes door met rennende kindjes achter me aan...Ineens leren genieten van de kleine dingen want wat voelt een emmertje met warm of koud water (als douche) ineens luxe na een hele dag fietsen en een koud colatje na uren fietsen als de hemel...Dat Pepsi logo in de verte zien maakt dat we alle drie tegelijk een tandje zwaarder door fietsen...Het fietsen is hard werken maar op een bepaalde manier ook zo relaxed!!! Uren lang alleen maar trappen, om je heen kijken en nadenken....En s'avonds mega gelukkig zijn dat je even niet meer op dat zadel zit...Hoe simpel kan het leven zijn. In een van de stadjes besluiten we een yogalesje te nemen...Onze yogaleraar met oranje geverfd haar en blauwe Adidas trainingspak aan is in eerste instantie niet geheel wat ik verwacht...ach gaat yoga ook niet over het juist geen verwachtingen scheppen....Ik moet al lachen bij de eerste oefening deze beste man is zo lenig dat hij met z'n voetzolen voor zich en tegen elkaar aan met beide knieën de grond aan kan raken...Ik zie t al....dit lesje gaat pijn doen...Direct val ik als stijve hark bij hem op...En ik heb me voorgenomen dit lesje geen au te gaan zeggen....De yogameester komt direct naar me toe om een handje of twee te helpen en zegt heel geruststellend met een mega bigsmile...Im going to break you...Dat dacht ik al zeg ik hem...Ik wist niet dat zulke simpele oefeningen zoals hij ze doet...zo veel pijn konden doen...Tijdens een onmogelijke yogaoefening waarbij ik me al enige tijd af vraag hoeveel langer ik deze pose nog kan volhouden zegt de yogameester relax....mn moeder staakt de oefening maar zowel Jim als ik vatten deze opmerking persoonlijk op....meer ontspannen om de oefening beter uit te voeren....Luid puffend ons laatste beetje lucht uitademend zegt de beste man nogmaals relax....beide kijken we hem aan hoe doe je dat relaxen....t voelt op dit moment alsof alles op t punt staat af te scheuren...we blijven keurig staan totdat we mn moeder horen grinniken en we horen guys...you can stop now...beide pakken we onze benen vast en vouwen ons lichaam Als een IKEA bouwpakket weer uit elkaar alsof t zelf niet meer weet wat de juiste volgorde van alle onderdelen ook al weer is... Ahhh zo relaxxx.... Tijdens een oefening in alweer een bijna onmogelijke houding gaat de yogameester achter Jim staan....Doet dit zeer?? Hij prikt een beetje in Jim z'n rug...Mam en ik kijken lichtelijk jaloers naar Jim die even uit z'n benarde positie mag komen...en inmiddels relaxed op z'n matje zit...Na een paar aanwijzingen ligt de yogameester met z'n knieën omhoog op z'n rug met Jim daarboven horizontaal balancerend....De knieën van de beste man inbeukend op Jim z'n rug....Jim zijn blik vol afgrijzen....Oeww dit doet pijn...Weet je...misschien is deze onmogelijke houding voor ons zo slecht nog niet...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Saskia:
    28 november 2015
    Weer zo mooi geschreven, hopelijk worden vrouwen rechten daar ook ooit beter. Nog veel plezier.
  2. Tat:

4. Elly:
    Haha straks nog een yogalesje, hoop dat we daarna nog op de fiets kunnen zitten
  5. Jan en Nelly:
    29 november 2015
    Gelukkig hebben jullie genoeg beweging ;-)

Nu eigenlijk nog een yogales met cq op de fiets :-)

Fijn dat je ook een beetje meer gaat genieten . . .