Bangkok

19 november 2014 - Thailand, Thailand

This is where it all starts...Schiphol... Bij de gate loopt een warrig oud mannetje... Later blijkt hij 80 jaar oud te zijn. Hij loopt mij aarzelend om zich heen kijkend voorbij... In een groene stoere legerbroek. Dat dan weer wel...Waar moet u heen vraag ik? Bangkok maar ik snap er helemaal niks meer van zegt hij met lichte paniek...Kom hier maar bij mij staan zeg ik...Dan gaan we samen...Al snel word duidelijk waarom Bangkok...de oude charmeur...

Nog even door het scanapparaat bij de gate en terwijl ik echt! alle sieraden en ijzeren spullen heb weggedaan mag ik er twee keer doorheen, word gefouilleerd en mag zelfs mn schoenen uit doen...Het oude mannetje loopt mij zonder gefouilleerd te worden grinnekend voorbij...Ze moeten toch beter op de "echte boeven" letten zegt hij zijn sleutels uit de zak van zijn blouse halend....

Daarna het gave gevoel van de lucht in gaan...Byebye avondspits A9...Hallo wolken en dag koud kikkerlandje...Ik ga jullie verdomd hard missen...

De vlucht ging super! Van 10.000 km hoogte en 1000 km per uur bij -60 naar een zonnige 27 graden en weer vaste grond onder mijn voeten.

Wel grappig tijdens de vlucht heb je soms van die momenten dat je niet weet of je nog slaapt of wakker bent ;) ...Om 23.30 uur word ik wakker van een stewardess die naats mijn stoel staat en vraagt Would you like icecream our chips..huh!! Gelukkig ben ik niet de enige die deze vraag met een iets wat verbaasde blik beantwoord...En ik maar denken dat je mij nergens voor wakker kunt maken....

Vanaaf de nachttrein richting Laos!! :D

1. Jan en Nelly:
    19 november 2014
    Yeahh je reis is begonnen
    en je belevenissen ook al schiphol ;-)
    Geniet van alles wat je mee gaat maken !
    Xxx
  2. Elly:
    Hooooi Rinske,

Wat gaaf, je reis is nu echt begonnen!!!
    Grappig hoor zo'n ouwe snoepert op schiphol die dan ook nog overal mee wegkomt haha.

Goed hoor dat je gelijk de nachttrein kon krijgen richting Laos.
    Wat heerlijk he, nu zit je in de warmte lekker relaxt.
    ga straks even goed uitrusten van je heenreis en vooral heeeerlijk genieten van al het moois wat je gaat zien en beleven.
    Wij kijken uit naar je volgende berichtje.
    Dikke knuf van ons
  3. Ronald & yvonne:
    19 november 2014
    Grappige en slimme oude baas. Hij was zo gek nog niet. Geniet van je nieuwe avontuur. Top dat je nu op weg bent naar laos!!!
  4. Jim:
    20 november 2014
    Haha ouwe snoepert dat het is!

Lekker hoor, het is nu echt begonnen!

Lange zit gaat die trein worden! Ik neem aan dat je naar Nong Khai gaat? Ik had die trein vanaf de andere kant genomen, zijn toch zo'n pakweg 1.100km over een zit van +/- 13 uur geloof ik (voor mij was dat op een houten bankje :-p ).

Je zal dat nu inmiddels ook wel lekker achter de rug hebben :-)
    Geniet er enorm van! Doe nu lekker rustig aan, je bent er!!
    En een kleine tip: Laos is het mooist voorbij Vientiane ;-)

xx
  5. Pearl:
    21 november 2014
    Yaaay je bent dus veilig aangekomen! Veel plezier !