I made it...

20 november 2014

Bangkok...stinkend Bangkok...met honderden electriciteitsdraden bij elkaar gebonden, duizend bedelaars op de hoek van de straat, ernstig verminkt of met kleine kinderen op schoot. Bangkok daar waar makkeijk 4 mensen op een scooter kunnen en waar de woorden tuktuk tuktuk...stoom uit mijn oren laten komen aan het eind van de dag. Bangkok daar waar je in een park gewoon in een hangmat kan gaan liggen en je de taal echt niet hoeft te spreken om iets heerlijks voorgeschoteld te krijgen in een achteraf straatje. Eten waar je dan weer niet van weet wat het is behalve lekker en heel HEET!! Bangkok...daar waar ik na een dagje echt wel weer genoeg van heb...Vanavond met de nachttrein 1100km naar Nong Khai en daarna door naar Laos....

Ik slaap heerlijk in de trein. Hij piept, kraakt en schommelt en iedereen slaapt verschrikkelijk maar ik ben kapot en zou nog in slaap vallen als ik op de grond zou zijn gaan liggen.

Door de treinreis kom ik in gesprek met een aantal bijzondere mensen. Een Italiaan die al 4 jaar op wereldreis is... Arturas uit Letland een jonge mensenrechtenactivist die een aantal jaren geleden voor het eerst in Letland openlijk uit kwam voor zijn gevoelens voor mannen. Dat moet echt een hel zijn geweest. En ik raak in gesprek met Laura een Engelse die ontslag heeft genomen bij de gevangenis om 5 maanden op reis te gaan. Deze keer iemand aan de juiste kant van de afgesloten deur... Ik leer het ooit nog wel haha...

Samen met Arturas en Laura reis ik na de trein verder naar Laos. Als we ons visum aanvragen begint de man van de doaune moeilijk te kijken..Samen met nog een aantal andere toeristen zijn we kennelijk de grens van Thailand overgestoken zonder langs de douane te komen...Dusss... of we even terug de brug over willen en een stempel willen halen...heel bijzonder...want vervolgens moet je dus ook daadwerkelijk de grens met Laos over en Laos in om een minivan terug te regelen... Je zou bijna zeggen Adios Amigo's...Maar wij zijn uiteindelijk toch maar heel braaf even ons stempeltje gaan halen...

Ietsje later hebben we ons visum en reizen we verder naar Vientiane...Yesss we made it!! De rest van de dag gaan we maar even genieten van ons miljonair zijn...na bij de ATM geweest te zijn heb ik nu zonder te tokkelen toch zeker 2.000.000 kip in mijn portemonnee zitten...haha

1. Elly:
    20 november 2014
    Lekkkeer aangekomen in Laos, en wat goed dat je al zoveel leuke en bijzondere mensen ontmoet hebt.
    die grenzen lijken ook wel nooit normaal te kunnen he, maar een stempeltje is altijd leuk in je paspoort toch.
    Ik ben wel trots hoor op mijn miljonairs dochter, als het nou maar geen plofkippen zijn he haha.
    Geniet van je reis, het lekkere eten mooie weer en al die leuke mensen die je al ontmoet hebt en nog gaat ontmoeten.
    Dikke kus from holland
  2. Ronald & yvonne:
    20 november 2014
    Heerlijk om zo te reizen. Je bent kapot na een reis, en vind het nog leuk ook. Zo simpel lijkt het. En dat simpele stempeltje heb je ook weer nodig om het land weer uit te mogen ...

Geniet van dit prachtige land, en houd je beschermbengels toch maar even bij de hand.

Gaaf dat je reis naar Laos zo goed is gelukt. Zo zie je maar, last minute kan vaak nog heel veel. x Pap & Yvonne
  3. Jan en Nelly:
    Gelezen :-)
  4. Dave:
    29 november 2014
    Check, wat heb je het toch slecht.........
    Leuk al die verschillende mensen ontmoeten.